איך בודקים המלצות על קבלן? ומה צריך לשאול?

איך בודקים המלצות על קבלן? ומה כדאי לשאול את אלו שממליצים לכם על הקבלן? במאמר זה נפרט לכם בדיוק איך לקבל המלצה על קבלן. המשיכו לקרוא
המלצות על קבלן
תוכן עניינים

איך בודקים המלצות על קבלן? תקחו המלצות. כולם יגידו לכם. האם זה מבטיח שהקבלן יהיה טוב עבורי אם קיבלתי עליו המלצה טובה באתר, בוואטסאפ, או אפילו בעל פה? אולי הכי טוב שתלכו לראות עבודה שלו, ואז תתלהבו מהפרפקציוניזם? כמובן שכל זה טוב בתור התחלה. אבל זה לא מספיק.

מה כדאי לשאול בהמלצות על קבלן

כדאי לארגן זמן לשיחה אישית עם הממליץ, שלא בנוכחות הקבלן. גם לא בנוכחותו מעבר לשולחן, כשהוא שומע רק את השאלות שלכם, והממליץ מעבר לקו בשיחה. כדאי לסמס מראש לממליץ שקיבלתם את שמו להמלצה, ולבדוק איתו זמן רגוע להמלצה. ובו תתקילו אותו בשאלות ספציפיות בנחת.

  • האם הקבלן עמד בלוחות הזמנים? ואם לא למה. האם זה בגלל שאתם שיניתם את התוכניות, או היו תקלות בהספקה?
  • הקבלן סיפק את החומר השחור שהיה אמור לספק?
  • האם שינע את החומר הלבן שאתם הזמנתם?
  • איך התייחס לענייני בלת"ם בזמן השיפוץ?
  • הקבלן הטיל את כל האחריות על צד אחר כמו ספק החומרים, הסגר, המעצבת, האדריכל, אולי עליכם, או על תשתיות שלא ידע שקיימות? או שניסה לעזור לפתור את התקלה בעלויות סבירות, ובעיכוב סביר?
  • הקבלן עבד לפי התוכניות, או ניסה 'לעגל פינות'?
  • האם הסכים לתקן טעויות שנעשו לא על פי התוכנית, או ניסה לספר סיפורים?
  • איך ביצע הקבלן את הפינישים, או השאיר את הקנטים והפינות עשויים בערך?
  • העבודה הייתה בשעות שהוגדרו?
  • הקבלן השאיר את חדר המדרגות ואת מקום המכולה מסודר ונקי במהלך השיפוץ ובסופו?
  • הוא היה זמין לשאלות שלכם, האם היה זמין לתיאום אספקה של המוצרים שעליו להרכיב?
  • הקבלן אפשר למפקח מטעמכם לפעול כראוי?

 

שאלת השאלות האם הקבלן מורשה לשיפוץ?

קבלן שיפוצים צריך להיות רשום בפנקס הקבלנים, לפי סדר גודל של היקף עלות השיפוץ. כאשר אתם מפקידים בידי הקבלן מחירי מקדמה, והוא אמור להשתמש בהם לחומרי גלם ולעלויות שכר העובדים שלו, אתם רוצים להיות בטוחים שיש לו ניסיון בהיקף תקציב שכזה. בקשו מהקבלן את הפרטים שלו: שם, תעודת זהות (אם יש גם מספר חברה), כתובת, מספר רישום בפנקס הקבלנים.

קבלן רשום הינו כזה שיש לו רישיון עבודה כקבלן בתחום לגביו הוא רשום. הוא יכול להיות רשום בכמה תחומים. קבלן מוכר יכול להגיש הצעות למכרזים ממשלתיים לפי סיווג. ככל שהסיווג גבוה יותר, היקף עלות הפרויקט גבוה יותר. התנאים לרישום הם בין היתר ניהול דוחות כספיים כנדרש, ותק של מספר שנים, תיעוד של עבודות מוכחות בהיקפים רלוונטים, היעדר תביעות, והיעדר עבר פלילי. לשיפוץ דירה פרטית מספיק קבלן רשום, שאינו קבלן מוכר, בסיווג 'שיפוצים', ובהיקף מקסימלי שהוא נמוך מהצעת המחיר אותה הוא הגיש לכם.

באתר משרד הבינוי והשיכון, ניתן למצוא את שם הקבלן, ולהוציא אישור עם תאריך תוקף הנתונים. הקובע לאיזה ענף הקבלן רשום (בניה, שיפוצים, איטום, פיתוח חצרות, בניה, הרחבת מבנים, מים ביוב וניקוז, וכו'). בטבלה רשום היקף מקסימאלי באלפי שקלים. לפעמים הרישום הוא על סמך כישורי המנהל – הקבלן, ולפעמים רשומים שמות העובדים המקצועיים של הקבלן.

קבלן שלידו מופיע 'מוקפא' אינו רשאי לעסוק בעבודות הנדסיות. אם רשום 'מוחרג' או 'מותלה', מותר לו לעבוד בעבודות מסוימות, או בפרויקטים הרשומים בהחרגה.

בחוזה עם הקבלן, כאשר ידועים שמות העובדים המקצועיים שלו, אפשר לרשום את שמם לביצוע העבודות המתאימות. אם כי האחריות על הביצוע היא מול הקבלן עצמו.

אולי יעניין אותך לקרוא

מאמרים נוספים בקטגורית -
הקבלן שתבחרו ימלא תפקיד מרכזי בהגשמת החלום שלכם. לכן חשוב לבחור נכון ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר. הנה כמה שיקולים ושלבים בבחירת קבלן שיפוצים מתאים.
בחירת חברת שיפוצים מומלצת היא תהליך חשוב שדורש מחקר, בחינה של ביקורות, והתרשמות ממקצועיות ואמינות. מדובר גם בתהליך שכולל התאמת תקציב ובחינה של האחריות שהחברה מציעה ועוד... המשיכו לקרוא
איך משלמים לקבלן? לפני שאתם מתחילים לפזר כספים, חשוב שתגדירו תנאי תשלום לקבלן שיפוצים שבחרתם. במדריך הבא נסביר בהרחבה איך לפרוס את התשלומים. המשיכו לקרוא
מה צריך לדעת על אחריות של קבלן שיפוצים, האם הקבלן מחויב ע"פ החוק לתת אחריות? ומה הדין במקרה של דירה חדשה מקבלן? כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא כאן במדריך. המשיכו לקרוא
מה זה קבלן ניסור בטון? ולאיזה תחום הוא שייך? לפניכם מדריך שיסביר לכם כל מה שצריך לדעת על קבלני ניסור בטון. המשיכו לקרוא
כשעורכים חוזה עם קבלן חייב לעשות זאת כמו שצריך! במדריך זה אנחנו נעזור לכם להכין חוזה כמו שצריך... מה חשוב בחוזה? מי עורך? על מה לשים לב? ועוד
לשפץ את הבית
רוצים לשפץ את הבית?
ולא יודעים מאיפה להתחיל?

אנו מזמינים אתכם להתייעץ ללא עלות! עם המומחים של 'בשביל העיצוב'. בשיחת ייעוץ נסביר לכם מאיפה מתחילים, כמה יעלה ועוד… ואפילו נפנה אתכם לקבלנים מצוינים שאנו עובדים איתם.

נשמע טוב? לחצו על הכפתור למטה.