איך לשלב צמחייה בעיצוב הבית?

שילוב צמחייה בתהליך עיצוב הבית יכול ליצור מרחב מגורים מזמין, טבעי ונוח לבני הבית. לא רק שלצמחים יש יופי אסתטי, הם גם יכולים לנקות את האוויר בבית ולטהר אותו, ליצור חוצץ בין בני הבית ובין הסביבה החיצונית ולהגדיל את החלל.
צמחייה בעיצוב הבית
תוכן עניינים

אם אתם שוקלים לשלב צמחייה בעיצוב הבית, עליכם להביא בחשבון את כמות האור שנכנס לכל אחד מחדרי הבית – גם החללים המשותפים וגם חדרי השינה – על מנת לבחור את הזן המתאים ביותר לבית. נוסף על כך, אפשר להשלים לכל סגנון עיצובי בבית – מודרני, כפרי, קלסי, תעשייתי או מינימליסטי – בצמחים מתאימים, לייפות אותו ולהעשיר אותו. רוצים לעצב את הבית מחדש או לשדרג את המראה שלו? אל תשכחו לבקר גם במשתלה. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על שילוב צמחייה בתהליך עיצוב הבית.

להכניס את הצמחים לתוכנית העיצוב

אפשר לשלב תהליך עיצובי עם צמחייה לבית בדרכים שונות. אפשרות אחת היא להוסיף להציב בחללים המשותפים עציצים מעוצבים, אדניות תלויות או כדים גדולים ולשתול בתוכם צמחים ירוקים ומרשימים שצומחים לגובה. אפשרות שנייה היא לטפח ריאה ירוקה בגינת הבית או באדני החלונות ולתרום למראה הטבעי והאותנטי של הבית. לצמחייה ביתית יש יתרונות רבים. היא מטהרת את האטמוספרה בבית, מוסיפה לו יופי טבעי, עוזרת לבני הבית להפחית מתחים, מגדילה את הפרודוקטיביות שלהם ויוצרת ויצירת אווירה שלווה ורגועה.

אמור לי מה הסגנון העיצובי שלך, ואומר לך מה הצמח שלך

צמחים יכולים לתרום לסגנון עיצוב פנים וליופיו. הם מוסיפים לו צבע, מרקם, אופי וחינניות. צבעי העלוות יכולים להשלים את צבע הקירות והרהיטים או ליצור ניגודיות מעניינת. לדוגמה הצבע של קיר הסלון הוא תפאורה מושלמת לעיצוב מודרני, אך העציצים יכולים לעדן את העיצוב המודרני ולהוסיף אלמנטים כפריים או טבעיים לחלל. האיזון המיוחד הזה נחוץ ומתבקש בבתים המודרניים גם בעיר וגם ביישובים כפריים. אפשר להשתמש בצמחים גם כדי לאזן את החלל וגם כדי לספק נקודות מיקוד.

להכניס את הטבע לבית

אין ספק שצמחים משדרגים את מראה הבית ואת האווירה שלו. הם לא רק מייפים את החללים הפנימיים, הם גם משפרים את היכולת של בני הבית ליצור ולתרום לתהליך העיצובי. הצמחים יוצרים בבית מרחב מזמין, נעים ושלו ומכניסים את הטבע לבית. צמחים ביתיים נחוצים במיוחד אם אתם גרים בלב העיר וזקוקים לטבע כמו אוויר לנשימה. את האוויר לנשימה הצמחים יספקו לכם ויעשו את זה על הצד הטוב ביותר.

איפה כדאי להציב עציצי צמחים?

ניתן להציב צמחים בסלון, במטבח, בפינת האוכל ובחדרי השינה, בהתאם לתאורה ולכמות השטח הפנוי. צמחים יכולים לשגשג בתנאי תאורה שונים, וחיוני לבחור בצמחים המתאימים לרמות האור בחדר. לדוגמה, צמחים הדורשים אור נמוך יכולים להיות ממוקמים באזורים חשוכים יותר, בעוד שצמחים הזקוקים לאור בהיר יכולים להיות ממוקמים ליד חלונות.

אילו צמחים מתאימים לסביבה הביתית?

זני צמחים רבים מתאימים לגידול בסביבה הביתית, ובהם סוקולנטים, עשבי תיבול, צמחי מרפא וצמחים טרופיים. הסוקולנטים זקוקים להשקיה מעטה, אך עשבי תיבול וצמחי מרפא זקוקים להשקיה מרובה. צמחים טרופיים כמו שרכים וצמחי נחשים יכולים לשגשג גם בתנאי תאורה חלשים. צמחים ביתיים מתאימים לסגנונות עיצוב שונים כמו סגנון עיצוב כפרי, קלסי, מודרני, תעשייתי ומינימליסטי. לדוגמה אפשר לשפר עיצוב כפרי עם אדניות מעץ ועציצים מחומרים טבעיים, וסגנון מודרני אפשר לשלב צמחים מטפסים פרחים עונתיים.

תמונות של צמחייה בעיצוב הבית

מאמרים נוספים בקטגורית -
ברז הוא פריט חשוב במטבח ובאמבטיה, והבחירה הנכונה יכולה לשפר בצורה משמעותית את השימוש בחללים האלו. במאמר הזה, נספק לך מדריך מקיף כיצד לבחור בברז מתאים ואיכותי למטבח או לאמבטיה שיתאים לצרכייך.
הוספת פרגולה אלומיניום למרפסת, לשיפור המראה והחוויה במרפסת. אז בואו נעמיק לרגע בעולם המרתק של פרגולות אלומיניום, ונחקור את היתרונות שלהן... המשיכו לקרוא
החלטתם לשפץ את הבית או רק את חדר האמבטיה? במאמר זה נרחיב על הנושא של עיצוב חדרי אמבטיה... מה חשוב לדעת? ואיך לבחור סגנון?
עיצוב פנים עשה זאת בעצמך » אתם מעדיפים לעצב את הבית לבדכם? מרגישים שיש לכם את זה בעיצוב? לפניכם מדריך קצר שכדאי לקרוא לפני שניגשים לתהליך של עיצוב הדירה שלכם. המשיכו לקרוא
כמה זה עולה עיצוב פנים? זה תחום מאוד גדול ורחב, והוא מכיל בתוכו הרבה מאוד אפשרויות ואלמנטים. לפניכם טווח מחירים שיעזרו לכם להבין את המחירים
עיצוב פנים הוא אלמנט המשלים לתהליך שיפוצים. השקעה זו היא ההבדל בין בית מושלם לבית יפה, המשיכו לקרוא על חשיבות עיצוב פנים בתהליך שיפוץ דירה.
לשפץ את הבית
רוצים לשפץ את הבית?
ולא יודעים מאיפה להתחיל?

אנו מזמינים אתכם להתייעץ ללא עלות! עם המומחים של 'בשביל העיצוב'. בשיחת ייעוץ נסביר לכם מאיפה מתחילים, כמה יעלה ועוד… ואפילו נפנה אתכם לקבלנים מצוינים שאנו עובדים איתם.

נשמע טוב? לחצו על הכפתור למטה.