תנאי תשלום לקבלן שיפוצים – איך משלמים לקבלן?

איך משלמים לקבלן? לפני שאתם מתחילים לפזר כספים, חשוב שתגדירו תנאי תשלום לקבלן שיפוצים שבחרתם. במדריך הבא נסביר בהרחבה איך לפרוס את התשלומים. המשיכו לקרוא
תנאי תשלום לקבלן שיפוצים
תוכן עניינים

נמצאים בהליכי שיפוצים ולא באמת יודעים איך מקובל לנהל את התשלומים? לשלם הכול מראש? לחלק את התשלומים בהתאם להתקדמות העבודה? האם לשלם ישירות לספקים השונים שאת שירותיהם ואת מוצריהם הזמין הקבלן? כל התשובות על כל השאלות בנושא הזה של תנאי תשלום לקבלן שיפוצים.

למה כדאי לפרוס את התשלומים לקבלן

אנחנו לא רוצים להוציא דיבה ולדבר סרה בקבלנים. אך כבר היו בהחלט מקרים אשר בהם קבלן שיפוצים התחיל בעבודה. קיבל את התשלום המלא או את רובו ו — נעלם!…

הלקוח מוצא את עצמו בסיטואציות כאלה כאשר הוא רודף אחרי הקבלן. שלא טורח אפילו ליידע אותו בלו"ז הצפוי. הדבר קורה לרוב במקרים אשר בהם הקבלן נמצא בעמדת כוח. ומחזיק בידיו סכום כסף גדול יותר מכפי שמגיע לו עד כה. זו הסיבה שחשוב לנהל בחכמה את הסדר התשלומים. כך הקבלן ידע שהוא חייב לעמוד בזמנים, ולספק את העבודה עליה הוא התחייב. וזאת כדי שהוא אכן יקבל את מלוא שכרו.

חשוב לדעת! יש לדאוג לכך שפריסת התשלומים ותנאי התשלום, יהיו מסודרים ונכללים כנספח לחוזה מול קבלן השיפוצים. חשוב שיהיה צירוף קנסות במקרים של אי עמידה בלו"ז. וכן שתהיה חתימה מוסכמת על שני הצדדים. מעבר לכך חשוב לוודא כי הבלן המבצע הינו מבוטח (לכל מקרה של פשיטת רגל מצדו). חשוב שגם אתם מצדכם תעשו ביטוח לשיפוץ על כל תקלה שלא תבוא.

הדרך לפריסת התשלומים לקבלן השיפוצים

האמת היא שאין דרך אחת בלעדית שנכונה לחלוקת התשלומים לקבלן. עם זאת, נוכל לחלק בצורה ברורה את הסדר התשלומים. כאשר ברור שייתכנו סטיות לפה או לשם.

כאן נציג הדגמה לפריסת תשלום בתוכנית שיפוץ בעלות של 100,000 ₪:

  1. תשלום מקדמה – לפני תחילת העבודה אך לאחר חתימת החוזה, מקובל להעביר כ- 10% מהתשלום של העסקה כולה ע"ס 10,000 ₪ (במקרה שלנו).
  2. תשלום על עבודות הריסה, פינוי הפסולת והזמנת החומרים. לאחר שהעבודות החלו, התבצעו עבודות ההריסה והחלו ההכנות לקרת הבנייה. מקובל לשלם סכום נוסף של בערך 30% מכל העסקה, שעפ"י הדוגמא זה יהיה שווה ערך ל – 30,000 ₪.
  3. עבודות חשמל, אינסטלציה, איטום וכו' – 25% נוספים.
  4. טיח, ריצוף, חיפוי, צביעה וכל שאר הגימורים – 20% נוספים.
  5. את 15% האחרונים אין לשחרר רק אחרי שמתבצעים כל הפינישים וכל התיקונים. גם אלו שהתגלו פתאום לאחר סיום העבודה. זכרו! ברגע שהעברתם לקבלן את כל התשלום, יהיה לכם הרבה יותר קשה להביא אותו אליכם לביצוע התיקונים. (ונסייג, זה לא עם כל הקבלנים…)

לפני שאתם יוצאים לדרך, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שחותמים חוזה ומגדירים את כל תנאי התשלום.

  • חשבונית על כל תשלום – כל התשלומים חייבים להיות מתועדים. הקפידו על קבלת חשבונית מס מטעם בעל המקצוע, חשוב שתקבלו אותו במועד התשלום.
  • היצמדו להסדר התשלומים שקבעתם מראש – חשוב לנהל בצורה מסודרת את התשלומים. ולהיצמד ללוח התשלומים שקבעתם ביניכם מראש.
  • חתימות – לא רק על החוזה. חשוב לדרוש חתימות על כל חוזה ועל כל תשלום שהתקבל.

חשוב לזכור! שיפוצים זה סיפור מידי יקר מכדי להקל בו ראש. אם רק תתכננו את עצמכם היטב לקראת ההליך, תבדקו מה מקובל ואיך מקובל לשלם לקבלן השיפוצים ופעלו בהתאם. כך תוכלו ליהנות מעבודה רגועה בראש שקט, מעמידה בלוח הזמנים ומתוצאות מושלמות בדיוק כמו שמגיע לכם.

ועוד סעיף שכדאי לשים עליו דגש, זה האחריות עבור השיפוץ (בדק בית). המשיכו לקרוא על אחריות של קבלן שיפוצים ע"פ החוק »

תנאי תשלום לקבלן שיפוצים

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא לפני חתימת החוזה

לפני שאתם חותמים חוזה עם קבלן שיפוצים. כדאי שתקבלו את כל הטיפים ודגשים עליהם כדאי לכם לשים דגש. לפניכם שני מאמרים נוספים מומלצים.

מאמרים נוספים בקטגורית -
הקבלן שתבחרו ימלא תפקיד מרכזי בהגשמת החלום שלכם. לכן חשוב לבחור נכון ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר. הנה כמה שיקולים ושלבים בבחירת קבלן שיפוצים מתאים.
בחירת חברת שיפוצים מומלצת היא תהליך חשוב שדורש מחקר, בחינה של ביקורות, והתרשמות ממקצועיות ואמינות. מדובר גם בתהליך שכולל התאמת תקציב ובחינה של האחריות שהחברה מציעה ועוד... המשיכו לקרוא
מה צריך לדעת על אחריות של קבלן שיפוצים, האם הקבלן מחויב ע"פ החוק לתת אחריות? ומה הדין במקרה של דירה חדשה מקבלן? כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא כאן במדריך. המשיכו לקרוא
מה זה קבלן ניסור בטון? ולאיזה תחום הוא שייך? לפניכם מדריך שיסביר לכם כל מה שצריך לדעת על קבלני ניסור בטון. המשיכו לקרוא
כשעורכים חוזה עם קבלן חייב לעשות זאת כמו שצריך! במדריך זה אנחנו נעזור לכם להכין חוזה כמו שצריך... מה חשוב בחוזה? מי עורך? על מה לשים לב? ועוד
איך בודקים המלצות על קבלן? ומה כדאי לשאול את אלו שממליצים לכם על הקבלן? במאמר זה נפרט לכם בדיוק איך לקבל המלצה על קבלן. המשיכו לקרוא
לשפץ את הבית
רוצים לשפץ את הבית?
ולא יודעים מאיפה להתחיל?

אנו מזמינים אתכם להתייעץ ללא עלות! עם המומחים של 'בשביל העיצוב'. בשיחת ייעוץ נסביר לכם מאיפה מתחילים, כמה יעלה ועוד… ואפילו נפנה אתכם לקבלנים מצוינים שאנו עובדים איתם.

נשמע טוב? לחצו על הכפתור למטה.