אחריות של קבלן שיפוצים ע"פ החוק – כל מה שצריך לדעת

מה צריך לדעת על אחריות של קבלן שיפוצים, האם הקבלן מחויב ע"פ החוק לתת אחריות? ומה הדין במקרה של דירה חדשה מקבלן? כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא כאן במדריך. המשיכו לקרוא
אחריות קבלן שיפוצים
תוכן עניינים

לקראת ביצוע שיפוצים ישנם הרבה חששות. אנחנו לא תמיד יודעים איך העבודה תתקדם, האם הקבלן יעמדו בזמנים? האם לא יהיו חריגות בעלויות שסוכמו מראש? האם לא ייגרמו נזקים שונים למבנה או לתשתיות במהלך העבודה ואם כן מי אמור לשאת בהוצאות? על כל התהיות הללו ישנה תשובה אחת. אחריות קבלן שיפוצים. ברגע שיש לכם אחריות קבלן שיפוצים אתם יכולים להיות רגועים.

מה זה אומר אחריות לקבלן שיפוצים

למעשה אין באמת חוק כזה המחייב אחריות על ביצוע עבודות קבלן. זו הסיבה שיש כל כך הרבה אנשים שנופלים עם עבודות רשלניות של קבלנים. כאשר לעיתים הנזקים מתגלים רק לאחר מספר חודשים מסיום העבודה. במקרים רבים גם אין עילה לתבוע את הקבלן, והלקוח נשאר עם הנזקים. על פי חוק אין כל הוראה שמחייבת כי חוזה שיפוצים ייעשה בכתב. ברוב המקרים הצדדים מסכמים ביניהם את הכול בעל פה. למרות העלויות הגבוהות המושקעות בשיפוץ.

כדי להתמודד עם הבעיות מהסוג הזה. מוצע כי ייקבע חוזה שיפוצים בכתב, עם חתימה מסודרת של שני הצדדים. החוזה יכלול גם את התחייבותו של הקבלן, לאחריות על העבודה למשך שנה לפחות. זה יבטיח את איכות השירות, כמו גם ייווצר הסדר לפיצוי בכל מקרה של פגמים בביצוע העבודה או בשירות הקבלנות.

כתב אחריות קבלן שיפוצים

על פי חוק, כאשר רוכשים דירה מקבלן. יש עליו אחריות מצד הקבלן למשך תקופה של החל משנה עד לארבע שנים. השנה הראשונה מכונה שנת הבדק. הקבלן מחויב לבצע בזמן הזה את כל התיקונים על פי בדק בית סטנדרטי שנעשה במבנה. יש את האחריות לשלוש שנים נוספות. כאשר בהם יהיה על בעל הדירה להוכיח כי נזק שנגרם בדירה אינו באשמתו של הלקוח. אלא בעקבות בלאי או התנהלות לא נכונה של הקבלן.

חוק אחריות קבלן שיפוצים

אחריות קבלן שיפוצים הינה על פי חוק מכר אחריות דירות חדשות מקבלן. כך ישנה אחריות על סדקים בקירות, ליקוי בריצוף, ליקוי בנגרות או עבודות פלסטיק שונות בדירה, תקלות או כשלים בדוד השמש, בעיות בצנרת, בעיות איטום וכן הלאה.

כמה זמן נהוג לקבל אחריות מקבלן

חוק המכר הנ"ל מחלק את האחריות בהתאם לסוגי החומרים, בהתחשב בטווח הבלאי הסביר. על כן יהיו מוצרים בבית עליהם האחריות תהיה תקפה רק למשך שנה. לעומת כאלה עליהם תהיה אחריות של שבע שנים.

מה זה בדק בית

רכישת בית זה לא עניין של מה בכך, וכמובן לא מעשים שבכל יום. אנחנו קונים בדרך כלל דירה אחת למגורים. ואנחנו חייבים להתייחס בכובד ראש לכל מה שמרכיב את הרכישה הזו.

בדק בית זוהי בדיקה שחשוב מאוד לבצע אותה לפני שנכנסים להתגורר בבית. את הבדיקה מבצע בעל מקצוע מורשה. הוא עובר על כל המערכות בבית כמו מים, חשמל, איטום, צבע, ריצוף וכן הלאה. ובודק אם ישנם ליקויים שונים אותם הרוכש לא יראה בעצמו. הוא גם מוודא כי כל נתוני הבית עומדים בתקנים הנדרשים. שזה אומר, תכנון ובנייה, תברואה, חשמל וכל שאר התקנים. הוא גם מוודא כי המבנה כולו מתאים לתוכנית המפרט של הבניין. וכי כל מה שהקבלן הבטיח ללקוח הוא אכן סיפק.

חשוב לדעת! בדק בית לא נועד רק כדי להרוס עסקאות. מדובר בעניין משפטי כאשר דו"ח בדק בית נחשב כמסמך שהוא קביל מבחינה משפטית. והוא יכול להוות קלף מיקוח מול הקבלן. המחיר לבדיקה כזו אינו יקר והיא עשויה לחסוך לכם הרבה כסף בהמשך.

בדק בית

אולי יעניין אותך לקרוא:

מאמרים נוספים בקטגורית -
הקבלן שתבחרו ימלא תפקיד מרכזי בהגשמת החלום שלכם. לכן חשוב לבחור נכון ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר. הנה כמה שיקולים ושלבים בבחירת קבלן שיפוצים מתאים.
בחירת חברת שיפוצים מומלצת היא תהליך חשוב שדורש מחקר, בחינה של ביקורות, והתרשמות ממקצועיות ואמינות. מדובר גם בתהליך שכולל התאמת תקציב ובחינה של האחריות שהחברה מציעה ועוד... המשיכו לקרוא
איך משלמים לקבלן? לפני שאתם מתחילים לפזר כספים, חשוב שתגדירו תנאי תשלום לקבלן שיפוצים שבחרתם. במדריך הבא נסביר בהרחבה איך לפרוס את התשלומים. המשיכו לקרוא
מה זה קבלן ניסור בטון? ולאיזה תחום הוא שייך? לפניכם מדריך שיסביר לכם כל מה שצריך לדעת על קבלני ניסור בטון. המשיכו לקרוא
כשעורכים חוזה עם קבלן חייב לעשות זאת כמו שצריך! במדריך זה אנחנו נעזור לכם להכין חוזה כמו שצריך... מה חשוב בחוזה? מי עורך? על מה לשים לב? ועוד
איך בודקים המלצות על קבלן? ומה כדאי לשאול את אלו שממליצים לכם על הקבלן? במאמר זה נפרט לכם בדיוק איך לקבל המלצה על קבלן. המשיכו לקרוא
לשפץ את הבית
רוצים לשפץ את הבית?
ולא יודעים מאיפה להתחיל?

אנו מזמינים אתכם להתייעץ ללא עלות! עם המומחים של 'בשביל העיצוב'. בשיחת ייעוץ נסביר לכם מאיפה מתחילים, כמה יעלה ועוד… ואפילו נפנה אתכם לקבלנים מצוינים שאנו עובדים איתם.

נשמע טוב? לחצו על הכפתור למטה.